Méregpohár




Ismét eltelt egy hét, úgyhogy megérkeztem az aktuális Könyv extrákkal bejegyzéssel. Az egyik legfrissebb olvasmányélményem Kresley Cole Méreghercegnője volt, igaz, korábban már egyszer kiolvastam a könyvet, de sokat felejtettem és a folytatás előtt szerettem volna ismét végigszaladni rajta. Ahogy az értékelésemben is írtam (elérhető ITT), szerintem ez egy nagyon korrekt és szórakoztató kis YA-regény, ráadásul különleges témájával és sajátos világával a fantáziámat is megmozgatta rendesen. Úgy döntöttem, a címhez illő módon egy klassz kis "méregpoharat" szeretnék készíteni. Igen ám, de hogyan?

Az üvegfestékkel voltak már kisebb próbálkozásaim régebben, de igazán soha nem merültem el benne, úgyhogy éppen ideje volt, hogy ezt pótoljam. Mivel a regény főhősnője, Evie különleges viszonyban van a növényekkel, arra gondoltam, hogy valami egyszerűbb borostyán-mintát szeretnék felvinni a pohárkámra. Ehhez szükségem volt ezüst színű kontúrfestékre, illetve sima üvegfestékre a zöld különböző árnyalataiban. 


Ha ezzel a festékkel dolgozunk (különösen, ha gyerekekkel), érdemes azzal számolni, hogy nem vízzel, hanem terpentinnel oldódik, tehát a magunkra és a lakás különböző pontjaira cseppenő foltokat is ezzel tudjuk majd eltávolítani.:) 
Nos, a munkafolyamat maga nem bonyolult, csak hosszadalmas: én először felrajzoltam a kontúrral a leveleket, majd hagytam a mintát száradni egy órán keresztül. Ez elegendő idő ahhoz, hogy valamennyire megdermedjen, és elkezdhessük kiszínezni a zöld festékekkel. Mivel a festék könnyedén csúszik-mászik a felületen, érdemes a kisebb szakaszok után vízszintesen tartani a poharat, hogy egyöntetű réteget képezzen rajta és úgy száradjon meg. Ettől lesz az egész kicsit macerás, de a végeredmény szempontjából nem érdemes megspórolni ezt a lépést. 




Amikor minden levéllel elkészültünk, nincs más dolgunk hátra, mint megvárni a tökéletes száradást. Az üvegcse szerint ez 72 óra, úgyhogy addig érdemes óvatosan fogdosni a poharat. Innentől kezdve azonban már csak rajtunk múlik, mire szeretnénk használni, tehetünk bele mécsest, vagy használhatjuk rendeltetés szerint egyszerű pohárként is, bár ebben az esetben azt hiszem, óvatosnak kell lennünk majd a mosogatásnál. Magát a technikát bátran ajánlom mindenkinek, én nagyon kellemesen elszórakoztam vele, úgyhogy biztos, hogy nem utoljára dolgoztam üvegfestékkel.

Kedves egészségetekre! :)




Megjegyzések