Titokzatos duglászfenyők


Ahogy azt már egy bejegyzésemben említettem, az utóbbi hetekben totális Twin Peaks-lázban égtem, végignéztem a teljes sorozatot és elolvastam a kiegészítő könyveket is (amikről ITT írtam). A harmadik évad csak megerősített abban, hogy ez a televíziózás történetének legkirályabb sorozata, úgyhogy ha valaki esetleg még nem látta, én mindenképpen ajánlom, hogy kezdjen egyszer bele, szerintem nem fogja megbánni. 
Az e heti Könyv extrákkal bejegyzésben szerettem volna valami olyasmit készíteni, ami passzol a sorozat stílusához, hangulatához, ezért esett a választásom a titokzatos erdei képhez. Aki esetleg nem tudná, Twin Peaks városa híres a csodálatos duglászfenyőiről, és könnyen meglehet, hogy ezek itt a képeken nem pont olyan fák, de fenyőnek fenyők, úgyhogy ezt ne is firtassuk tovább.:)

A technikát egyébként nem én találtam ki, Pinterest-en lehet találni nagyon hasonló ötleteket, amiket már régen ki szerettem volna próbálni. Főleg azért, mert ez is egy olyan technika, amit nagyon kevés pénzből meg lehet valósítani. Esetünkben nincs is másra szükség, mint három darab transzparens papírra (vagy pausz papírra), egy fekete filctollra és egy képkeretre. Ezután elkezdjük szépen a papírokra felrajzolni a fenyőfákat.


Amikor eggyel elkészülünk, érdemes a következő papírt az elsőre helyezni, és úgy rajzolni tovább, így jobban átlátjuk, milyen lesz majd a kész képünk, amin átsejlenek az alsó rétegek. Ja, és még egy fontos dolog: figyelni kell, hogy a papír matt oldalára rajzoljunk, ne a fényesebbre, mert azon folyni-kúszni-mászni fog a filctoll festéke. 



Néhány óra pepecselés után (na jó, igazából nem tudom, összefüggően mennyi idő volt, mert apránként csináltam két tétel kidolgozása között pihenés gyanánt) el is készült a három képem, egymás mellé téve jól látszik, hogy kellően különbözőek, ez fontos ahhoz, hogy a végső összeillesztésnél jól mutassanak.



Ezután már csak annyi teendőm volt, hogy az egészet egymásra pakoljam és beillesszem egy képkeretbe. Természetesen kitehetjük a falra is, bár igazán akkor mutat jól, ha a fenti fotóhoz hasonlóan valamilyen fényforrás (pl. ablak) elé helyezzük. Remélem, elnyerte a tetszéseteket, és sosem feleditek, hogy a baglyok nem azok, amiknek látszanak! :)





Megjegyzések