Square by Square


Elég sokféle játékot ajánlottam már a blogon, de arról egyelőre kevesebb szó esett, hogy mennyire szeretem az egyszemélyes játékokat is (ilyenkor mindig azt érzem, hogy a készítők gondoltak az egykékre is, illetve az olyan szerencsétlenekre, akikkel nem játszott a tesójuk...őőő, nyugi Kata, nem Rád gondoltam...:)). Lényeg a lényeg, tényleg számtalan helyzet adódhat, amikor az embernek nem akad társasága, és szerencsére egyre több lehetőség van arra, hogy ezekben a percekben se kelljen nélkülöznünk a játék örömét.

A Square by Square a Thinkfun játéka, az egyik olyan cégé, akik még nem igazán okoztak nekem csalódást. Ahogy a nevük is sugallja, leginkább logikai játékokban vannak otthon, és nagyon sok az egyszemélyes darab a kínálatukban. A Square by Square kellemes nosztalgiát idéz elő azokban, akik annak idején szerettek Tetris-ezni, hiszen itt is hasonló alakzatokkal kell dolgoznunk. 

A doboz tartalmazza magát a játéktáblát, 14 műanyag puzzle-elemet, illetve 60 feladványkártyát. Miután leürítettük a táblánkat, csak választanunk kell egyet a feladványok közül, és megpróbálni kirakni az alakzatokat úgy, hogy a képnek pontosan megfeleljen. A feladványok között nincs igazán nehézségi szint-különbség, én legalábbis azt tapasztaltam, hogy van, amikor már egy alacsonyabb számú feladat is kifog rajtam, egy sokkal magasabbat ugyanakkor könnyedén megoldok. Tényleg csak azon múlik, hogy az ember agya mennyire tud a helyes irányba kattanni.


Természetesen nem csak a saját szórakoztatásomra szoktam beszerezni ezeket a játékokat, hanem előszeretettel alkalmazom őket a fejlesztő foglalkozásokon is. Nagyon jól fejlesztik a vizuális észlelést, a Gestalt látást, a téri orientációt, és persze nem utolsó sorban a figyelmet és emlékezetet is. Nagyon érdekes megfigyelni, hogy minden ember kicsit máshogy kezd neki egy ilyen feladat megoldásának, van, aki csak próbálkozik, és van, akinek komplett stratégiái vannak a kirakásra. 


Nagyon mókás, mert az angol doboz 5 éves kor felett ajánlja, míg a magyar játékleírás 8 éves kortól, az igazság valahol a kettő között lehet, meg hát saját gyerekünk ismeretének fényében ezt viszonylag könnyű eldönteni szerintem. Felső korhatár természetesen nincsen, hiszen egy ilyen jellegű agytorna fiatalabbaknak és idősebbeknek is szórakoztató lehet.

Jó szívvel ajánlom tehát szinte bárkinek, az egyetlen hiányossága talán csak az, hogy sok használat után kicsit kevésnek tűnik a 60 feladvány, jó lenne, ha ehhez is lehetne majd kapni kiegészítőket. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések